Jun 23, 2008

Hvornår kommer min nye telefon?

Google annoncerer nu (ifølge Wall Street Journal: http://online.wsj.com/article/SB121418837707895947.html?mod=googlenews_wsj), at deres Android-telefoner bliver forsinket mindst til fjerde kvartal.

Triste nyheder ... af flere grunde. For det første fordi jeg havde glædet mig helt vildt til at se dem. For det andet fordi det giver mindre konkurrence omkring den kommende platform for smartphones.

Det virker som om gennembruddet er lige på trapperne. Vejen er banet af iPhone - og nu begynder folk for alvor at opdage styrken ved den kloge mobiltelefon der kan bare LIDT mere. Derfor er det ikke sundt at markedet er domineret af iPhone i en grad så det ligner monopol - i hvert tilfælde her i Europa.

Der er andre telefoner på markedet - de er bare næsten ukendte. Desuden er mange af dem udstyret med Windows Mobile der, efter min mening, er en direkte defekt teknologi. Jeg har selv en HTC med Windows - og jeg glæder mig til jeg kan sende den videre i systemet. Styresystemet er tungt, browseren direkte elendig og i det hele taget virker det som et ret halvhjertet forsøg på at genskabe min computer i lommeformat.

Det er netop det som Apple har fattet - at en telefon ikke er en computer. Og det er det som man kan håbe på at Google's Android har fattet. At bygge maskiner som er det som de er. En telefon er ikke en computer - men den kan have funktioner som ligner det, der er i en computer.

Men nu må vi altså vente lidt længere ... og håbe på at det bliver ventetiden værd.

No comments: